Virestadsfriskola.se @

2014

Mitt namn är Kersti Palmberg och från och med i höst arbetar jag som skolbibliotekarie Virestads- och Bråthults friskola, fritis och förskola. Jämna veckor träffas jag i Bråthult, och ojämna i Virestad, oftast på onsdagsförmiddagen.

Jag kommer att ha många bokprat/boksamtal med eleverna, hitta bra böcker att läsa, leta spännande och intressant fakta på internet, och inte minst kommer hela skolan och förskolan läsa och rösta på 2014 års nyutgivna böcker i BOKJURYN.

Föräldrar som vill ha tips på bra böcker att läsa för sina barn får gärna kontakta mig genom skolan.

På min fritid arbetar jag för ett bibliotek på landsbydgden i sydvästra Zimbabwe. Styrketränar, simmar, cyklar, och odlar min lilla trädgård dessemellan.

AKTUELLT

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

5-6 ANS HEMSIDA»
FOTON »

SKOLHÃLSOVÃRD »

LÄSÅRETS TIDER 2014-2015 »

LÃMNA SYNPUNKTER »

FöRETAGSPRESENTATIONEN »

BLI MEDLEM »

UTHYRNING »

SAMHÃLLSFöRENINGEN »

KALENDER »

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

JOBBA HOS OSS!

Just nu finns ingen tjänst ledig i vår verksamhet men eftersom vi ser en trend med ökat elevantal är du alltid välkommen att kontaka rektorn med din intresseanmälan!

_______________________________

Sparbanken Eken har genom sitt bidrag åt landsbygdssatsningar varit till hjälp att förverkliga projektet med grillkåtorna på våra enheter i Virestad och Bråthult.

Vårt varma TACK!

En artikel om hur skolorna använder kåtorna hittar ni här.

t