Virestads friskola

Lokaler & utemiljö

Vi håller till i lokalerna på Virestads skola som vi i nuläget hyr av kommunen. Det är 2 stora klassrum och 2 mindre rum och korridor. Rummen är av gammeldags skolkaraktär med högt i tak och mycket fönster.

Lokalerna är ljusa och fräscha och uppfyller alla krav på lämplig skolmiljö.

Med dagens elevantal finns det mycket gott om plats i klassrummen och all kreativitet får fullt spelrum.

Bibliotek och matsal ligger i direkt anslutning till skollokalerna och kan också utnyttjas vid behov.

Fritids håller till i egna lokaler i anslutning till gymnastiksalen som vi också använder. Det är ett stort härligt rum tillsammans med 2 mindre rum. Vi har också ett biljardbord uppställt i kapprummet.

Vi törs lova att vi har kommunens finaste fritidslokaler.

Utemiljön runt skolan är enastående med stora gräsytor, skolskog, hembygdspark, fotbollsplan, hockeyplan och lekredskap. Här har barnen plats att ha en aktiv skoldag.

Björkhaga, en stor fastighet som ligger 100 meter från skolan är ett framtida alternativ till skollokalerna men är i nuläget inte prioriterat.

www.virestadsfriskola.se